Alutrade byter logotype och lanserar ny web
Efter nästan 40 år är det dags för Alutrade att byta kläder. Med den nya logotypen och hemsidan görs en kommunikativ förflyttning och de värden som utmärker Alutrade flyttas fram på ett mer tydligt sätt.
Den gamla logotypen har funnits med sedan Alutrades start 1983 och mycket har hänt sedan dess.
– Det var helt enkelt hög tid att göra en förändring som känns mer 2022. Det är ingen total-makeover, igenkänningsfaktorn finns kvar. Under vintern har vi arbetat tillsammans med kommunikationsbyrån GoBrave för att ta fram en mer kundvänlig web och i samband med det kändes det helt rätt att även modernisera logotypen. För oss är logotypebytet och den nya webben ett sätt att visa att vi är i en dynamisk utvecklingsfas och det vill vi matcha med ett modernt uttryck som speglar Alutrades grundvärderingar och anda, säger Åsa Brittsten, kommunikatör på Alutrade.
Alutrades vision och grundvärderingar är samma som innan.
– Det som ofta gör att vi utmärker oss hos våra kunder är vårt engagemang, vår förmåga att bry oss och att vi alltid gör det lilla extra. Vi har flera kunder som intygar just det när vi gör vår årliga kundnöjdhetsmätning. Många säger att det är annorlunda att vara kund hos oss – här blir man sedd och får så mycket mer än enbart en aluminiumprodukt levererad till sig, säger Åsa Brittsten.
Under onsdagen vecka 12 lanseras Alutrades nya web.